Sluipjacht op zee

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
November 1918. Een jonge Duitse vlieger, Ernst Zoll, wordt wegens lafheid in het zicht van de vijand, ter dood veroordeeld, maar hij weet te ontsnappen. Hij vlucht naar Amerika waar hij de naam Michael Miller aanneemt en een betrekkelijk rustig bestaan als burgerpiloot heeft.

Voorjaar 1941. Michael Miller hoort via de radio over de opmerkelijke successen van een jonge Luftwaffe-vlieger, Erst Zoll. Hij schrijft Zoll, van wie hij vermoedt dat het zijn zoon is, een brief, maar het Duitse consulaat in San Francisco onderschept de brief en spoort de afzender op.

Vanaf dat moment wordt Miller ongewild meegesleurd in een maalstroom van gebeurtenissen en wordt hij door twee mogendheden geprest tot het uitvoeren van geheime operaties. Hij wordt gechanteerd en geïntimideerd en uiteindelijk gedwongen aan een Duitse missie mee te werken.

De zinderende climax vindt plaats in het nachtelijk luchtruim boven de Atlantische Oceaan, waar Miller een kamikazevlucht in een met explosieven volgestouwde vliegboot uitvoert. Doel: Newfoundland, de ontmoetingsplaats van Churchill en Roosevelt...

Elsevier
01 januari 1981