Soms is liefde dit

Als ze heeft gekust met een man die niet de hare is, schrijft Daan Borrel vanuit een kamer in Berlijn een brief aan haar vriend. De brief draait uit op een zelfbevragend relaas over verlangens, intimiteit en seksualiteit. Mogen wij elk verlangen onderzoeken en uitleven? En hoe combineren we dat met onze behoefte aan intimiteit? Vrouwen zijn tegenwoordig vrij om hun eigen verlangen te volgen, maar hoe moet dat als ze nooit hebben geleerd hiermee om te gaan? Of zijn mannen er net zo slecht in? En wat creëert verlangens eigenlijk, de geest of het lichaam? In hoeverre worden ze bepaald door verhalen?

In dit persoonlijke essay zien we Daan Borrel in haar hongerige zoektocht naar antwoorden. Ze richt zich daarbij tot verlichte denkers, de literatuur, oosterse filosofie, popzangeressen en films, maar ook tot haar eigen lijf en tot de vrouwen die het opgevoed hebben. Soms is liefde dit geeft een intieme blik in het hoofd én de onderbuik van een mens die in alle nuance probeert

Redactionele recensie

Recensies (3)

Meer recensies

Is Soms is liefde dit het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Soms is liefde dit