Space oddity

Wat als ik je zou vertellen dat de eeuwige jeugd bestaat? Zou je nieuwsgierig zijn? Zou je het wormgat in de tijd opzoeken om je weer jong te voelen? En welke prijs zou je daarvoor willen betalen? Wouter is een eind-veertiger die zich misschien wel jonger voelt dan hij is. Hij is journalist en schrijver en gefascineerd door het thema tijdreizen. Niet dat hij er in gelooft, natuurlijk. Het is iets uit sciencefiction-verhalen. Maar dan ontmoet hij Merel op een festival en die vertelt hem dat reizigers zoals in Outlander wel degelijk bestaan. Ze is er namelijk zelf eentje. Om haar ongelooflijke verhaal te bewijzen dirigeert ze Wouter naar een wormgat in de tijd, dat zich op het herentoilet van een groezelige strandtent op Terschelling blijkt te bevinden. De uitbater van de strandtent blijkt de poortwachter van een parallelle wereld waarin je je jeugdigheid zou kunnen hervinden. Maar hij waarschuwt Wouter: ‘Het is er eenzaam en er is geen weg terug.’

Is Space oddity het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Space oddity