Speel voor mij het lied van de dood

Parijs, 1940. De nazi's arresteren een jonge jazzmuzikant, Hieronymus Falk. Hij groeide op in Duitsland, maar hij had geen recht op identiteitspapieren omdat hij een Mischling is, een halfbloed.
De musici in zijn band, voornamelijk zwarte, Amerikaanse muzikanten, waren juist het racisme van hun eigen land ontvlucht om vervolgens te ontdekken dat ook Berlijn zich in de jaren dertig tegen hen keert.
Ze vluchten naar Frankrijk, maar in Parijs groeit de onderliggende spanning naast de dreigende oorlogssfeer.
Als Sid, de bassist van de band, jaloers wordt op Hieronymus vanwege een vrouw, bereiken ze een punt van destructief wantrouwen.

Een buitengewoon boeiende roman over muziek, vriendschap, herinnering en verhalen vertellen.

Speel voor mij het lied van de dood in de pers.

'Het leest alsof je constant naar de zinderende jazz van Hieronymus zelf luistert, reizend tussen Parijs en Berlijn, Amerika en Polen.' - Leven in Frankrijk

'Zowel een ernstige roman over racisme en afgunst als een pulserend verhaal over creativiteit.' - Trouw Letter & Geest

Recensies (2)

Meer recensies

Is Speel voor mij het lied van de dood het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Speel voor mij het lied van de dood