Stad in Conflict

Voor ‘Stad in Conflict’, een essay- en verhalenbundel op architectonische grondslag, lieten de auteurs zich inspireren door de diversiteit aan conflicten die zo eigen is aan de stad. Want bestaat de stad niet juist bij gratie van het conflict? Vormt het conflict niet de basis voor de ontmoeting, voor verschillen, uitersten en diversiteit, kortom, voor dat wat de stad zo interessant maakt?
“De conflicten die bij de stad horen, daar kunnen veel stadsbewoners best mee leven, het zijn de oplossingen die voor die conflicten verzonnen worden die hen op den duur de stad uitjagen.” (Arnold Reijndorp) ??

“Sommige winkels zijn nog open. Sjaaltjes op stapels, verkopers die wegglippen tussen doeken, dun als doeken zijn. Groente en fruit, dat loopt altijd, ook diep in de nacht. Er wordt getast, geknepen, armen van zacht vlees. Ik ken niet alle vruchten, er zijn er met stekels, bobbels.” (Edzard Mik) ???

Stad in conflict is verschenen in twee edities: een polder editie en een gelimiteerde conflict editie.

Is Stad in Conflict het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Stad in Conflict