Stad van meisjes

Gelezen 307 Aan het lezen 11 Wil ik lezen 452 Favoriet 26 Recensies 63
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 2 Spots 9 Top25's 14   Topics 0   Leesclub

New York, 1940. De negentienjarige Vivian Morris heeft het eerste jaar van de universiteit niet gehaald, en haar ouders besluiten dat ze bij haar tante in New York moet gaan wonen. Haar tante is de eigenaar van de Lily Playhouse, een roemrucht maar vervallen theater in Manhattan, en Vivian voelt zich meteen thuis in de extravagante en onconventionele wereld van acteurs en showgirls. Ze mag achter de schermen werken en de kostuums ontwerpen, maar als ze een schandaal veroorzaakt staat haar wereld op zijn kop en zal ze pas jaren later alle gevolgen kunnen overzien.
Stad van meisjes is een bijzondere en fonkelende roman over een vrouw die in opstand komt en vecht voor de vrijheid om zichzelf te zijn en om te kiezen voor een liefde die anders is dan anders.

Hien Montijn
Cargo
04 juni 2019
04 juni 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Esther Jansen

Sigried Hebban Recensent

Leest als een sitcom

door: Sigried 3 likes

Hoeveel boeken ze ook geschreven hebben, sommige auteurs verbind je spontaan met één bepaalde titel. Voor Elizabeth Gilbert (1969) is dat ongetwijfeld Eten, bidden, beminnen; haar bestseller die ook succesvol verfilmd werd. Dat die ene associatie niet betekent dat ze een eendagsvlieg is, bewijst ze...

Reacties op: Stad van meisjes