Stalen kaken

Eindelijk het ware verhaal achter stuntman John Massis
John Massis heeft alles gedaan en is alles geweest behalve Wilfried Morbee. Dit boek is voor
Wilfried. Een boek om je tanden in te zetten...

De wereldberoemde tandatleet staat nog altijd bekend om de stunts waarmee hij een recordaantal
keren het World Guinness Book of Records haalde. Met zijn tanden hield hij vliegtuigen,
luchtballonnen en treinstellen staande en plooide hij stalen platen tot een kunstwerk. Daarnaast
had hij een eigen circus, stichtte een politieke partij en radiozender Radio Superstar, en speelde
hij een paar onsterfelijke filmrollen.

Maar zijn succesverhaal kent ook een keerzijde: Wilfried Morbee, de eenzame, onbegrepen man
achter de mythe. Zo sterk als Massis was, zo tragisch was Morbee. Verguisd door de televisie,
wanhopig op zoek naar liefde, geveld door suikerziekte. Eindelijk de biografie die hem vóór zijn
zelfmoord al zo vaak beloofd werd.

BAVO DHOOGE, gevierd auteur-scenarist, baseerde zich voor dit meeslepend levensverhaal op
Massis’ dagboek, artikels, interviews en diepgaande gesprekken met nabestaanden.

Stalen kaken maakt deel uit van een nieuwe reeks biografieën over bewogen levens. Verschijnt
eveneens: Soeur Sourire. Zie me graag.

Is Stalen kaken het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Stalen kaken