Sterk

Sterk

Culinair   Topics 0
Alleen al in Nederland en België zijn er – permanent of tijdelijk – honderdduizenden mensen die afhankelijk zijn van medische drinkvoeding om sterker te worden en de gewone voeding aan te vullen. Bij ondergewicht bijvoorbeeld, maar ook als je kauw- en slikproblemen hebt of eenverhoogde energiebehoefte. Verschillende patiëntengroepen hebben
profi jt van deze fl esjes medische drinkvoeding: denk aan mensen met spierziekten, neurologische aandoeningen (bijv. Parkinson en MS), kanker of mensen die een beroerte hebben gehad. Voor al deze mensen kan dit kookboek uitkomst bieden. Met dit boek kun je je therapie beter volhouden, want als je alleen die flesjes de hele dag moet drinken, dan
wil je ook wel eens wat anders.

Door een zeldzame hersenaandoening werd Carrie afhankelijk van medische drinkvoeding en kwam zij bij diëtiste Quirine terecht. Quirine deed er alles aan om Carrie te motiveren het dieet vol te houden met tips om drinkvoeding te verwerken in zachte gerechtjes. Carrie vond dat de smaken van de drinkvoeding bleven overheersen. Daarnaast miste ze het koken en het sociale aspect van ‘gezellig met z’n allen aan tafel’. Ze is met Quirines tips gaan experimenteren: de Pastoor Paulussoep met blauwe kaas, peer en witlof, de Braziliaanse bolotaart, Amerikaanse cheesecake, oosterse dadelcake, appeltaartmilkshake of de romige kruidencurry.
Culinair
Karakter Uitgevers B.V.