Stilstaan bij deugden

Stilstaan bij deugden

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Stilstaan bij deugden is samengesteld door drie deugdencoaches: Niesje Sonneveld, Gudrun Ververs en Annelies Wiersma. Het is een praktisch en toegankelijk boek voor iedereen die zich wil trainen in een positieve levenshouding.

Met dit nieuwe deugdenboek voor volwassenen kun je iedere dag van het jaar je inspiratie uit een deugd halen. Via de deugden leer je jezelf en anderen op een nieuwe wijze kennen. De verhalen en citaten in dit boek bieden je een manier om je met deugden te verbinden. De reflectievragen nodigen je uit tot nadenken en voelen: wat betekent deze deugd voor mij? Hoe pas ik die toe, of kan ik die toepassen? Wat is het belang van deze deugd?

Behalve voor jezelf, kun je dit boek met anderen gebruiken. De teksten bieden stof om deugden te bespreken tijdens een coachingsgesprek, bij een workshop, een training, of bij een gespreksgroep.

Je kunt het boek ook op een specifieke datum openslaan (bijvoorbeeld een verjaardag!) en je door de deugd die op die dag behandeld wordt laten inspireren.

Achtergrond:

De auteurs leerden elkaar kennen via het internationale Virtues Project™. Behalve voor zichzelf, zet Niesje Sonneveld deugden graag in als coach en ambulant begeleider. Gudrun Ververs staat bij de deugden stil met haar man en kinderen en in haar werk als rouwbegeleider. Annelies Wiersma heeft, van 'opvoeden met deugden' haar werk gemaakt: ze is uitgever van diverse deugdenboeken, deugdenkaartensets en educatieve materialen rondom deugden.

Stripboeken
Cadeauboeken algemeen