Supercrash

Gelezen 4 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Artikelen 1 Spots 2   Topics 0

Supercrash de filosofe en de tijdbom Dit opmerkelijke boek schetst een ontluisterend beeld van onze economische wereld en de crisis. In de welhaast sektarische beweging van filosofe Ayn Rand ontwikkelde haar protégé Alan Greenspan zijn vergaande ideeën over het vrije marktdenken, die uiteindelijk de wereld in rood zouden kleuren. Lees over de schokkende praktijken die grote banken bijna ongemoeid konden uitbouwen en hoe ze telkens weer een grotere sukkel vonden die hun producten met ingebouwde tijdbom kochten. De slotconclusie dat de politiek en de financiële sector twee handen op een buik zijn geworden en de vrije marktkrachten onbeheersbaar zijn geworden, wordt op een superieure wijze uitgewerkt. Hoed u alvast voor de volgende crisis. Joris Luyendijk schreef een voorwoord voor dit boek. Hij zal tevens de promotie een handje helpen via Twitter en Facebook. Joris Luyendijk verkocht in Nederland en België afgelopen jaar bijna 200.000 boeken van 'Dit kan niet waar zijn'; een schokkende weergave van interviews met bankiers in opdracht van The Guardian

Stripboeken
Strips algemeen