Surya

De titel Surya - Je innerlijke Zon - verwijst enerzijds naar de blijde sfeer die de zon je geeft als je aan haar denkt en anderzijds naar de spirituele symboliek van dat je ziel de zon in jou is, het leven in jou is. De zon werd in veel oude culturen als een God vereerd en de yogi’s hebben voor de zon, die in het Sanskriet Surya wordt genoemd, rituele oefeningen gemaakt. De bekendste daarvan is de ‘Groet aan de Zon’ of Surya Namaskar, en deze staat bij de meesten bekend als een actieve oefeningenreeks. Er wordt dan echter voorbij gegaan aan wat ze ook is, namelijk een ode aan je innerlijk, aan je ziel. Dit boek is dan ook uitgebracht om dit spirituele aspect van ‘Surya’ uitgebreid onder de aandacht te brengen, want de twaalf aspecten die samengaan met de houdingen van de Surya namaskar, de Surya Puja, de Surya Prabhana Pranayama en de Surya mantra hebben tot doel om je te begeleiden naar de diepste waarden van je spiritueel geluk. +

Religie & Spiritualiteit
Oosterse oefeningen (yoga, tai-chi e.d.)
Brave New Books
11 maart 2021