Sus

Sus

Gelezen 15 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 13 Favoriet 0 Recensies 1
Literatuur & Romans Spots 2   Topics 0
Sus is negentien jaar, maar ze lijkt een meisje van twaalf. Haar broer ligt op de intensive care met een granaatsplinter in zijn hoofd en haar vader zit in de gevangenis.
Sus heeft besloten om haar vader te doden zodra hij vrijkomt, maar dat zal niet gemakkelijk zijn omdat hij geen gewoon mens is maar een monster. Daarom traint ze zichzelf, test zichzelf, probeert harder te worden. Sus bereidt zich voor.
Sus is een duister en meeslepend verhaal over wraak, dat tegelijkertijd met warmte en empathie het leven beschrijft van een meisje dat gedwongen is te vroeg volwassen te worden.

Jonas T. Bengtsson (1976) debuteerde in 2005 met de roman Aminas breve, die bekroond werd met de BG Banks Debutantpris. Zijn tweede roman, Submarino (2009), kreeg de PO Enquist-pris en werd
verfilmd door Thomas Vinterberg. In 2011 verscheen de veelgeprezen roman Een sprookje. Sus staat op de shortlist van de Danish Radio Literature Prize voor de beste roman van het jaar.

Uitgeverij Koppernik BV
12 januari 2018