Take a break

Take a break

Ben jij soms ook zo moe? Van je werk of je studie, je gezin, je familie en je sociale verplichtingen, je vrijwilligerswerk, noem maar op – het kost allemaal energie. Dat is op zich niet erg, we kunnen best wat hebben. Als je maar regelmatig oplaadt met voldoende activiteiten die rust en energie opleveren.

Helaas schiet dat opladen er in de dagelijkse hectiek maar al te gemakkelijk bij in. In plaats daarvan gooi je er nog een schepje bovenop en verhoog je de druk op je stresssysteem. Je raakt steeds vermoeider en ontwikkelt kwaaltjes.

Hoog tijd om voor jezelf te gaan zorgen! Take a break helpt je om het tij te keren. Je start met een uitgekiend tweedaags programma om de stresshormonen tot rust te brengen. Maar dan ben je er nog niet. Echte gedragsverandering kost immers tijd: minstens een maand of twee, zo wijst wetenschappelijk onderzoek uit. Daarom vind je in de doos ook 66 kaarten met activiteiten om iedere dag een moment van actieve ontspanning in te bouwen. Zo zet je een concrete stap naar een rustiger en gezonder leven.
Uitgeverij Thema
14 november 2019