Tall Bones

Tall bones

Rank 1584 Gelezen 40 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 90 Favoriet 1 Recensies 5
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Newsroom 1 Lijsten 1 Spots 2   Topics 0

Tussen de sparren en de rotsen laait het vreugdevuur: het is de enige plek waar de 17-jarige Abigail Blake en haar vrienden enigszins kunnen verdwijnen uit het claustrofobisch religieuze Whistling Ridge, Colorado. Maar niemand, zeker haar vriendin Emma niet, had verwacht dat Abigail die nacht daadwerkelijk zou verdwijnen...

Abi’s verdwijning trekt scheuren in de façade van het plaatsje Whistling Ridge, met zijn verborgen geschiedenis van langdurige rancune en ressentiment. Zelfs het gezin waarin Abi opgroeit, werpt de nodige vragen op: over Noah, de oudste broer, verraden door Abi; over Jude, haar voorbeeldige, jongere broer die zijn littekens verbergt; over hun moeder Dolly en hun vader Samuel – beiden onder de invloed van een dominee die hel en verdoemenis preekt en en Whistling Ridge in zijn greep houdt. En dan is er nog Rat, de buitenstaander, die de inwoners evenzeer verwart als opwindt.

In dit kruitvat vol kleinsteedse woede kan van alles gebeuren en daar is maar één vonkje voor nodig. Tall Bones is een roman die de keus tussen plot en personage opheft als een vals dilemma – een roman vol atmosfeer, spanning en diepgang.

Literaire thriller
Meridiaan Uitgevers