Terugkeer naar een onbekend land

Terugkeer naar een onbekend land

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
De historische roman Terugkeer naar een onbekend land vertelt in een drieluik het verhaal van Indische families die in de jaren ‘50 van de twintigste eeuw naar
Nederland komen om hier een nieuw bestaan op te bouwen.
In Ongemakkelijk weerzien keert Jan Carel, de hoofdpersoon, aan het einde van de
Tweede Wereldoorlog terug uit het Jappenkamp op Java en gaat op zoek naar zijn familie in het toenmalige Nederlands-Indië.
In Indische families groeit Ronnie, de Indische kleinzoon van Jan Carel, in de jaren
’50 van de vorige eeuw op in een dorp in Brabant. Hij gaat er naar de lagere school. Nog meer Indische families zijn neergestreken in het dorp. Geleidelijk komt Ronnie achter hun zorgvuldig bewaarde geheimen.
In De laatste droom krijgt Jan Carel het laatste woord. Niet alleen heeft hij zijn geboorteland, nu Indonesië, moeten verlaten, hij verloor ook de vrouw van wie hij zielsveel hield en met wie hij hoopte in Nederland een nieuw begin te maken.

Schrijverspunt
30 december 2022
30 december 2022

Reacties op: Terugkeer naar een onbekend land