Timboektoe

Maak kennis met Mr. Bones, de meest hartveroverende hond die ooit in een roman heeft rondgewandeld.

Mr. Bones, een hond van onduidelijke afkomst, is de held van de nieuwe roman van Paul Auster. Hij is het maatje van Willy G. Christmas, een briljante maar tobberige dichter uit Brooklyn. Als een moderne Don Quichot en Sancho Panza trekken ze eropuit voor een groot avontuur. Ze reizen richting Baltimore, op zoek naar Bea Swanson, Willy's lerares Engels van de middelbare school. Het is jaren geleden dat Willy deze zeer beminde mentor zag.
Mr. Bones volgt Willy waar hij maar gaat. En al kan hij niet spreken, denken kan hij wel. Zijn dachten vormen de grondstof voor een van de geraffineerdste vertellingen uit de moderne Amerikaanse literatuur. Een boek vol verdriet, tederheid en humor, maar bovenal een liefdesgeschiedenis. Timboektoe toont ons het hart van een onwaarschijnlijk puur en gepassioneerd 'personage', een onvergetelijke hond, die ons een boel kan leren over menselijkheid.

In een wereld waar veel mensen als honden worden behandeld, heeft Paul Auster ervoor gekozen een hondenleven te beschrijven; en tegen het einde van dit korte, uitzonderlijke boek heeft hij ons doen denken, voelen en dromen als een hond. Door uit de eigen soort te stappen laat Auster ons met een frisse blik naar onszelf kijken." - Salman Rushdie

In deze briljante roman vertelt Paul Auster een aangrijpend verhaal over de plaats van een bijzondere hond in de mensenwereld en in het leven van een bijzondere man." - Publishers Weekly

Recensies (4)

Meer recensies

Is Timboektoe het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Timboektoe