Toevluchtsoord

Rank 526 Gelezen 299 Aan het lezen 15 Wil ik lezen 608 Favoriet 27 Recensies 22
Thrillers & Spanning Artikelen 3 Lijsten 6 Spots 5 Hebban 1000 950   Topics 0

Voor de fans van Karin Slaughter, Lee Child, J.D. Barker en Thomas Olde Heuvelt

'Intens spannend en angstaanjagend geloofwaardig.' Chroniques sans histoire

De jonge journaliste Sandrine heeft haar grootmoeder nooit gekend. Als ze hoort dat de vrouw is overleden, wil Sandrine graag de plaats bezoeken waar zij vrijwel haar hele leven heeft gewoond: een eiland voor de Franse kust. Sandrine reist af naar het koude, grijze eiland en maakt kennis met de bewoners. Net als haar oma zijn zij in 1946 op het eiland komen wonen en nooit meer weggegaan.

Al snel realiseert Sandrine zich dat de bewoners een gruwelijk geheim bewaren. Er is destijds iets vreselijks gebeurd, en de bewoners zijn na al die jaren nog altijd doodsbang. Iets weerhoudt hen ervan het eiland te verlaten. Alsof ze gevangenen zijn… Steeds sterker vermoedt Sandrine dat ook zij slachtoffer is van deze dreiging. En dat die misschien ook een rol heeft gespeeld in de onfortuinlijke dood van haar oma.

Een paar dagen later krijgt inspecteur Damien Bouchard te horen dat er een jonge vrouw op het strand is aangetroffen, zwaar getraumatiseerd en onder het bloed. De vrouw, die Sandrine heet, beweert een vreselijke ontdekking te hebben gedaan op een eiland niet ver van de Franse kust.

Het probleem? Niemand heeft ooit van dat eiland gehoord.

In de pers
‘Loubry is dé nieuwe stem in het Franse thrillergenre.’ LFC Magazine

‘Een mooi, spannend, genuanceerd en krachtig boek dat écht binnenkomt.’ Le Provence

‘Een formidabele pageturner!’ Page des Libraires

‘Een angstaanjagende en compleet verslavende thriller.’ Aujourd’hui

‘Een boek om je volledig in te verliezen.’ Sud Ouest

03 november 2020
03 november 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door André van Broekhuizen

Kees van Duyn Hebban Recensent

Verfijnde spanning en ingenieus plot

door: Kees van Duyn 3 likes

Op zijn negende vroeg Jérôme Loubry als kerstcadeau een typemachine. Omdat dit te duur was, kreeg hij het niet. Het weerhield hem er echter niet van om zijn lang gekoesterde wens waar te maken: het schrijven van een echt boek. Nadat hij jarenlang in de horeca werkte, besloot hij in 2016 om...

Reacties op: Toevluchtsoord