Tornado

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 1 Recensies 0
Junior   Topics 0
‘Kijk daar!’ wijst zijn vader. Peer kijkt over het meer. In de verte lijkt de lucht van alle kanten in beweging te zijn en over zichzelf heen te tuimelen. Net of hij moet vechten voor elke centimeter ruimte. Een plotselinge windvlaag doet Peer even wankelen. ‘Het wordt menens,’ zegt zijn vader bezorgd. ‘Dit kan het begin zijn van een tornado! We moeten onmiddellijk terug!’

Toen Peer 5 jaar was, verloor hij zijn moeder. Zijn leven verandert weer totaal als zijn vader terug wil naar Canada, waar hij is opgegroeid. Hij zegt dat hij de boerderij van Peers opa over wil nemen. Maar Peer weet wel beter. Het gaat om die vrouw. Om Rachel. Eén ding weet hij zeker: hij hoeft geen nieuwe moeder. In Canada zit Rachels zoon Mike ook niet op hen te wachten. Peer en Mike besluiten er samen voor te zorgen dat ‘het gedoe’ tussen hun ouders niets wordt. Maar waarom waarschuwt opa Peer voor Mike? Tijdens een vakantie loopt de spanning op. Als Peer en zijn vader aan het mountainbiken zijn, worden ze overvallen door een tornado. In de uren die volgen verandert alles.

Junior
Uitgeverij En Boekhandel Den Hertog B.V.
01 januari 2020

Reacties op: Tornado