Tot zij de wijn is

Tot zij de wijn is

Zijn publiek vraagt al jaren om een nieuwe bundel. Hier is-ie. Tot zij de wijn is bevat opnieuw achttienkaraats goudeerlijke gedichten van een dichter die midden tussen de mensen staat. Helder en toegankelijk bezingt Roel Richelieu Van Londersele zijn liefde voor vrouwen, zijn kinderen, zijn stad, zijn jeugd.

Tot zij de wijn is bevat gedichten over een huwelijk dat op de klippen loopt, over ouderwetse schuttersfeesten, over kindertekeningen en het Campo Santo in Gent. De bundel bevat ook diverse gedichten die Richelieu Van Londersele schreef als stadsdichter van Gent. Gedichten die soms wrang en wanhopig zijn, vaak vrolijk en innemend, maar altijd puur en ontwapenend. Tot zij de wijn is brengt poëzie voor iedereen, verstaanbaar en genietbaar.

Roel Richelieu Van Londersele (1953) publiceerde acht dichtbundels, die telkens vele lezers bereikten. Zijn zuivere parlando-poëzie brengt hij vaak met muzikale uitvoering. In 2003 werd hij benoemd tot eerste Gentse stadsdichter. Zijn vorige bundel, Een mens op de bodem, kende een tweede druk.
Poëzie
Atlas-Contact