Trekken door een veredelde wildernis

Elke dag lijkt de wereld voor de verwonderde toeschouwer een andere wending te nemen of opnieuw te beginnen. Mensen hebben niet ten onrechte vaak het gevoel dat de loop van de gebeurtenissen niet onder controle is. Geen mens kan voorzien waar onze, van traditie en historische ankers losgeslagen wereld naar toe gaat. Dat levert sensatie, maar ook verontrusting en onzekerheid op. Veel mensen lijken de weg kwijt in onze onvoorspelbare wereld. Dat roept om inzicht, interpretatie en lering.
Wat moet je in deze tijd als normaal, gematigd en denkend mens? Moeten we terug naar de zingeving en geborgenheid van het geloof, de idealen van partijen, de solidariteit van bonden en de saamhorigheid van verenigingen? Zijn we zelfstandig en veerkrachtig genoeg om te leven met de keerzijde van het individualisme?
Voor iedereen, overal geldende en duurzame antwoorden zijn niet te geven. Maar we kunnen wel goede vragen stellen, open staan voor antwoorden en tijdelijke, plaatselijke en persoonlijke oplossingen vinden.
Daar dragen deze stukjes over uiteenlopende thema's met tips en adviezen voor persoonlijk leven en loopbaan aan bij.

Is Trekken door een veredelde wildernis het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Trekken door een veredelde wildernis