Trixie

Conrad Kobbe
GEHARD IN DE OERWOUDEN, TREKT CONNY COLL DOOR HET WILDE WESTEN, VECHTEND TEGEN HET ONRECHT. MAAR HOE VLUG HIJ OOK IS, ZIJN FAAM SNELT HEM VOORUIT ... Conny Coll wordt een Trixi - een G-man! Vereerd en gevreesd tegelijk ... Hij bevindt zich in een wereld vol avontuur. Het Wilde Westen is zijn terrein en hij ontmoet indianen, goudzoekers, bankiers, outlaws, gokkers en gunfighters. De avonturen van Conny Coll zijn op waarheid gebaseerd en kunnen dan ook moeilijk vergeleken worden met de gewone westerns, die veel minder aan tijd en plaats zijn gebonden. Conrad Kobbe heeft het leven in de tijd van zijn beroemd geworden hoofdpersoon nauwkeurig beschreven. In dit eerste deel worden de jeugdjaren van Conny Coll, die hij doorbracht in de wildernis aan de Black River, nog niet helemaal doorgenomen: we maken al snel kennis met de ‘volwassen’ held. In deel twee, ‘Marjou’, lezen we alles over die tijd .

Is Trixie het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Trixie