Twee broers uit Auschwitz

Twee broers uit Auschwitz

Gelezen 53 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 113 Favoriet 3 Recensies 9
Non-fictie Artikelen 2 Lijsten 2   Topics 0

In Twee broers uit Auschwitz vertelt Malka Adler het waargebeurde verhaal van twee broers die de holocaust overleefden, geschikt voor lezers van Eindstation Auschwitz, De keuze en Mijn naam is Selma.

Hongarije, 1944. De broertjes Dov en Yitzhak wonen in een klein dorp in de bergen, afgesloten van de wereld en de oorlog die daar woedt. Maar op een dag stormen de nazi’s het dorp binnen. De Joodse bewoners krijgen een uur de tijd, voordat de trein naar Auschwitz vertrekt. Zes decennia later verbreken de broers vanuit de veiligheid van hun woonkamer in Israël eindelijk de stilte. Met hun oude buurmeisje Malka praten ze voor het eerst over hun rauwe herinneringen aan de verschrikkingen – opdat het nooit vergeten zal worden.

'Dit boek is hard. Het is pijnlijk. Het schreeuwt het uit. Het is ondraaglijk. Maar het is absoluut noodzakelijk, we moeten dit lezen.' – Leah Roditi, At Magazine

Mozaiek
25 augustus 2020
25 augustus 2020

Anne Slofstra Hebban Recensent

Wegkijken is geen optie; een verhaal dat gelezen moet worden

door: Anne Slofstra 1 like ebook

Malka Adler, de auteur van Twee broers uit Auschwitz, wordt geboren in 1945 in een dorpje in het noorden van Israël. De Tweede Wereldoorlog is net ten einde en veel Joodse overlevenden van de kampen komen naar Israël om zich daar te vestigen. Ze zoeken een plek waar ze het gevoel hebben welkom te...

Reacties op: Twee broers uit Auschwitz