Twee reuzen

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Junior   Topics 0

François’ vader werd terechtgesteld door de nazi’s. Het maakt hem en zijn maatjes Lisa en Eusèbe vastberadener dan ooit om hun verzetsactiviteiten op te drijven. Onder de codenaam LYNX ronden ze met succes hun geheime en vaak levensgevaarlijke missies af, in samenwerking met PEGASUS, een agent uit Londen die in hen niet meer ziet dan zijn kleine boodschappertjes. De oom van François hoopt terug te kunnen keren naar de boerderij van zijn overleden broer, maar deelt niet dezelfde opvattingen als de verzetsstrijders. Hij dweept met maarschalk Pétain en heeft niet altijd even nobele intenties... Als de Russen en de Amerikanen zich in 1941 mengen in de strijd, is het voor François de kans om zich in te laten met de politiek, het communisme en het kapitalisme en om te begrijpen hoe moeilijk het is om een rechtvaardige wereld te organiseren waarin iedereen zijn plaats vindt.

Junior
Kinderen in het verzet (3)
Le Lombard
01 januari 2018