Typisch!

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

Wie is er eigenlijk typisch? Hij of jij? Een verhelderend boek voor mensen die om anderen geven! Wanneer je iemand in een rolstoel voor een hoge drempel ziet staan, ben je vrijwel altijd geneigd hulp te bieden. Bij iemand met ASS (Autismespectrumstoornis) zie je alleen de persoon, maar niet de drempel en de rolstoel. Hulp blijft vaak achterwege. Het kan juist een uitdaging zijn de wereld te bekijken met ‘auti-ogen’, en op basis daarvan de motieven van een ASS’er te leren begrijpen. Dit bijzondere boek over misverstanden tussen iemand met en iemand zonder een vorm van autisme is soms grappig en ontroerend, maar vooral herkenbaar en toegankelijk geschreven. Geschikt voor ouders, opa’s en oma’s, docenten of voor mensen die een opleiding doen in bijvoorbeeld bejaardenzorg, politie, onderwijs, verpleging… Kortom voor iedereen een aanrader! Bijzonder is dat onder elk beschreven ‘misverstand’ een korte analyse wordt gegeven en praktische tips voor iemand met of zonder een Austismespectrumstoornis.

Literaire fictie algemeen
Waargebeurde verhalen