Van oude mensen, de dingen, die voorbijgaan

Gelezen 653 Aan het lezen 9 Wil ik lezen 72 Favoriet 36 Recensies 5
Literatuur & Romans Artikelen 2 Lijsten 3 Spots 1 Top25's 26 Hebban 1000 208   Topics 0

Een groot geheim verbindt de families Takma en Steyn de Weert. Langgeleden, toen zij nog in Indië woonden, is er een mysterieuze moord gepleegd, waar niemand over wil praten. Met zijn dagelijkse bezoeken aan de moeder van Ottilie bezegelt de stokoude heer Takma hun stilzwijgen. Ze hopen hun geheim in het graf mee te nemen, maar als de zoon van Ottilie wil trouwen kan het niet langer verborgen blijven. Dan pas wordt duidelijk hoezeer de vreselijke gebeurtenis uit het verleden nog altijd mensen met elkaar verbindt en dat de dingen van vroeger nog niet voorbij zijn gegaan.

Louis Couperus (1863-1923) debuteerde met Eline Vere, dat een doorslaand succes werd. Dat succes werd onder andere bestendigd met Van oude mensen, de dingen, die voorbijgaan een literaire thriller die nog niets aan spanning heeft ingeboet.

Literaire essays
Toneel, - theater- en filmteksten, ook scenario's
HoorSpelFabriek
30 november -1
01 oktober 2019
9789020408638 , 9789020424249 , 9789020425925

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

Reacties op: Van oude mensen, de dingen, die voorbijgaan