Jack Meijer

Rank 2664 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 1
Thrillers & Spanning Spots 2   Topics 0

De wat sullige Jack Meijer solliciteert naar de baan van boekhouder bij een bordeel dat geleid wordt door Wilco Roosen, een befaamd crimineel, die – zonder dat iemand dat weet – nog maar kort te leven heeft. Wilco’s wens is schoon schip te maken, al zijn duistere zaakjes van de hand te doen en iets na te laten voor de mensheid: een woonwijk voor Jan Modaal. Daar heeft hij een financiële man voor nodig die hem kan helpen zijn bezit wit te wassen en fiscaal het een en ander recht te trekken. Jack krijgt de baan – niet in de laatste plaats omdat hij de enige is die ‘m ook wil – en gaat aan de slag. Al snel valt hij als een blok op één van ‘de meisjes’: de Oekraïense Natalya. Zij blijkt tegen haar zin de maîtresse van de baas te zijn en Jack wil niets liever dan haar van hem bevrijden. Maar ja, de vorige boekhouder blijkt een tijdje geleden op mysterieuze wijze van de aardbodem te zijn verdwenen. Oppassen dus. De brave Meijer ontwikkelt zich tijdens de laatste maanden van Wilco van sukkel naar bikkel.

Uitgeverij Vogelvrij
01 februari 2020