Vandaag ben ik Alice

Indringende beschrijving van het meervoudig persoonlijkheidssyndroom Als tiener hoort Alice stemmen. Ze zeggen dat ze niks waard is, een mislukking. In haar dromen ziet ze dat een meisje seksueel wordt misbruikt en wanneer ze wakker wordt, is ze blij dat z?j dat meisje niet is. Naarmate de jaren verstrijken worden de nachtmerries steeds schokkender, gedetailleerder en? ?chter. Wanneer ze naar zichzelf in de spiegel kijkt, verandert haar gezicht in een masker. Het lijkt alsof iemand anders uit h??r ogen kijkt. In Vandaag ben ik Alice beschrijft Alice Jamieson haar moeizame strijd tegen de stemmen in haar hoofd. Maar de stemmen groeien uit tot negen persoonlijkheden. Ze leert met haar alter ego?s leert leven en besluit de confrontatie aan te gaan met de man die verantwoordelijk is voor haar ondraaglijke lijden. Vandaag ben ik Alice is het meeslepende relaas van een zeldzame aandoening en het openhartige verhaal van een moedige vrouw.

Recensies (7)

Meer recensies

Is Vandaag ben ik Alice het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Vandaag ben ik Alice