Vandaar dit huwelijksleven

Ik ben een reiziger
te bang om te reizen
vandaar
dit huwelijksleven

Is de man in Sylvia Hubers' debuutbundel Men zegt liefde nog het voorwerp van grillige experimenten, in Vandaar dit huwelijksleven brengt hij intimiteit en geborgenheid, waarbij huisjes, boompjes, beestjes evenwel vreemde vormen kunnen aannemen.

Met tweehonderd goedgevulde ballonnen
kun je uiteindelijk wel een man optillen
uit zijn verstarde positie,
meldde de man van de ballonnenfeestwinkel

Een verrassing in deze bundel is het dozijn korte prozagedichten, waarin de schrijfster het schemergebied tussen po?zie en zeer kort verhaal verkent.

Sylvia Hubers (1965) is sinds begin 2009 stadsdichter van Haarlem en publiceerde eerder de bundels Men zegt liefde en Terug naar de apotheker.

Over Terug naar de apotheker:

'Een vrouw die zo los van iedere retoriek, in de simpelst mogelijke bewoordingen, bijna kaal, zonder opsmuk, harde waarheden naar voren brengt, kan wat.'
peter de boer, trouw

'Hubers heeft die gave: om dingen te verwoorden die anderen voelen maar niet kunnen zeggen.'
adriaan jaeggi, het parool

'Hubers schrijft pure en echte po?zie.'
dani?l dee, krakatau

Is Vandaar dit huwelijksleven het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Vandaar dit huwelijksleven