Vantoen.nu - Wiskundig denken

Richard R. Skemp
Wiskunde schijnt de mensen in twee groepen te verdelen: zij die het spelenderwijs en zij die het nooit zullen leren. In deze indeling in alfa-typen en bèta-typen op grond van aanleg een gegeven dat men eenvoudig moet accepteren? Als wiskundeleraar verbaasde Skemp zich er over dat intelligente kinderen geen wiskunde konden leren. Wiskunde vraagt abstraheren en dit komt toch ongeveer overeen met wat wij intelligentie noemen? Hij ging psychologie studeren en onderzocht de problematiek van het wiskunde leren. In dit boek onderzoekt hij de denkprocessen die bij wiskunde een rol spelen.
Voor docenten in wiskunde en rekenkunde, didactici en psychologen.
Richard R. Skemp werd in 1973 professor in de didactiek aan de universiteit van Warwick.

Is Vantoen.nu - Wiskundig denken het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Vantoen.nu - Wiskundig denken