Verhaal van een leven 2

Verhaal van een leven 2

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Verhaal van een leven is wat Paustovski zelf een 'epische autobiografie' heeft genoemd. Paustovski schreef een memoriaal dat loopt van het einde van de tsarentijd tot aan de hongersnoden die voortkwamen uit de Nieuwe Economische Politiek van de Sovjets. Het is een omvangrijke reeks persoonlijke herinneringen op het strijdtoneel van de geschiedenis. In dit tweede deel van Paustovski's Verhaal van een leven in de Russische Bibliotheek
zijn Begin van een onbekend tijdperk en De tijd van de grote verwachtingen opgenomen.

'Over alles wat Paustovski scrhijft ligt een waas van melancholie. Schrijvend over het leven vergeet hij nooit de dood. Dat maakt hem tot een schrijver die met heel zijn wezen betrokken is bij deze wereld en zijn betrokkenheid met uiterste zorgvuldigheid verwoordt.'
- Trouw

'Konstantin Paustovski is voorbijgegaan. Zijn werk zal hem op den duur wel volgen. Maar de zon zal nog eeuwen ondergaan in de schittering die hij heeft beschreven.' -Vrij Nederland
Uitgeverij Van Oorschot
01 augustus 2020