Verhalen voor in het haardvuur

Dames en heren, als eenvoudig directeur van een aanstekerfabriek is het mij opgevallen dat er zo af en toe in de geschiedenis een persoon opduikt die de stoutste verwachtingen van zijn medemensen overtreft. Zo overtrof de heer Lombardini - een menselijke kanonskogel - ooit zelfs de verwachtingen van zijn helpers die het vangnet hadden opgehangen.
Vandaag zijn mijn stoutste verwachtingen omtrent de literatuur overtroffen. Het resultaat van een bekende vorm van houtbewerking, doorgaans aangeduid met 'boek', oogt weliswaar fraai maar vat moeilijk vlam. Dan ineens komt Herman Finkers met een bundel van dermate ideale dikte, en met een zodanige kwaliteit aanmaakpapier in een dusdanig droge vormgeving, dat ik als een wel zeer eenvoudige directeur haast niet kan bevatten hoe bekwaam deze jongeman op net toevallig dit ene punt is. Boekverbranding heeft altijd een nare bijsmaak gehad, maar nu mag het weer. De Letteren mogen weer knetteren!
Om u na het lezen een gezellig moment bij de open haard te bezorgen, wil ik u behulpzaam zijn en zal u op verzoek (zie aanwijzingen achter in het boek) een aansteker toesturen.

Th. G. Vlutters

Recensies (1)

Is Verhalen voor in het haardvuur het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Verhalen voor in het haardvuur