Verzameld werk

Het Verzameld werk van Franz Kafka bevat naast zijn wereldberoemde romans Het proces, Het slot en Amerika ook alle verhalen, zoals het inmiddels klassiek geworden verhaal 'De gedaanteverwisseling'.
In deze recentste uitgave van het Verzameld werk schreef Marjolijn Februari (schrijver, filosoof en jurist) een nawoord.
'Van tijd tot tijd herlees ik een verhaal of een roman van Franz Kafka, om mij weer eens te laten doordringen van de onverbeterlijkheid van de menselijke soort. Ik ken eigenlijk niemand die op zo'n openhartige en ontroerende manier weet te schrijven over bittere zaken. In een heldere, laconieke stijl bleef hij zijn verbazing uitspreken over de onverdraagzame mens. Zijn proza wekt daardoor de indruk van alle tijden te zijn.' NRC Handelsblad

Recensies (3)

Meer recensies

Is Verzameld werk het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Verzameld werk