Victor

Victor

Victor is een student psychologie uit de provincie die gebukt gaat onder een bazige vriendin en een dominante moeder. Min of meer toevallig leert hij de dj Twan kennen, een rising star in de Amsterdamse dancescene. Twan neemt Victor mee in het nachtleven, waar alles lijkt te mogen en alles lijkt te kunnen. En waar hij de perfecte vrouw ontmoet.

Victor denkt zijn bestemming te hebben gevonden. Maar hoe langer zijn ontdekkingstocht door deze nieuwe wereld duurt, hoe dieper hij afdaalt in de krochten van zijn eigen psyche.

'Victor' is een roman over zoeken en vluchten, vriendschap, jaloezie, seks en drugs. Over de underground van de dancescene, weekendverslaving en existentiële onzekerheid. Een roman ook die de generatie van de yogasnuivers een stem geeft.

'Direct, fris, ontwapenend. Een meeslepend debuut van een jonge hond die nog lang niet is uitverteld.' Peter Buwalda

Wereldbibliotheek
07 april 2020