Vijf kwarten van de sinaasappel

Vijf kwarten van de sinaasappel

Gelezen 123 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 39 Favoriet 8 Recensies 1
Literatuur & Romans Lijsten 1   Topics 0

De zwijgzame Framboise runt een succesvolle cr rie in Les Laveuses aan de Loire. Vanwege haar moeders rol in de oorlog houdt ze haar ware identiteit verborgen voor de dorpsgenoten. Maar niemand kan het verleden ontvluchten of ontkennen. Met de hulp van het dagboek van haar moeder - met recepten en memoires - komen de herinneringen aan haar jeugd terug. En... leert Framboise de hele waarheid kennen... VIJF KWARTEN VAN DE SINAASAPPEL is een ontroerende roman over de pijn, de vreugde en het verlies van een leven dat voorgoed verandert door de gebeurtenissen van een oorlog. Joanne Harris (1964) is de veelgeroemde auteur van romans als CHOCOLAT, BRAMENWIJN en SCHAAKMAT. Ze heeft een Franse moeder en een Engelse vader en woont met haar gezin in Barnsley, Yorkshire. ‘Een prachtig verteld en meeslepend verhaal dat je lang bijblijft.’ SUNDAY MIRROR

Pockets populaire fictie
Monique de Vré M. de Vre
de Kern
01 januari 2002
12 februari 2013

Reacties op: Vijf kwarten van de sinaasappel