Vlinderlicht

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Tekort aan liefde in haar jeugd tekent haar leven.
Els Hoekstra ervaart in haar jeugd weinig liefde, terwijl ze daar zo naar verlangt. Ze neemt daarom afstand van thuis en wordt leidster in een vakantiekoloniehuis in Egmond aan Zee. Daar wordt ze niet de leidster die ze zo graag zou willen zijn. Ze reageert haar harde jeugd af op de kinderen en staat bekend als strenge leidster. Ook voor haar collega's sluit ze zich af.
Terwijl de meeste leidsters trouwen en afscheid nemen, blijft Els alleen achter en hult zich in zelfmedelijden. Totdat ze beseft dat het zo niet langer kan. Els vindt een baan als naaister van gordijnen bij een woninginrichtingszaak en sluit zich op in haar eigen kleine wereldje.
Als ze op een verjaardag Annet en haar spontane dochter ontmoet, groeit er een waardevolle vriendschap tussen die twee. Annet en haar man Kees moedigen haar aan om God in haar leven toe te laten en zo het bittere zoet te laten worden. Toch leeft Els nog altijd met de last van een geheim dat ze diep heeft weggestopt. Zal er een moment komen dat ze de last van het verleden kwijtraakt en zo licht als een vlinder het leven tegemoet kan gaan?
Janny den Besten-van Boudestein kruipt in deze psychologische roman in de huid van iemand die door ervaringen in het leven verbitterd is geraakt. In dit hoopvolle verhaal laat zij zien dat heling en genezing bij God te vinden zijn.

Reacties op Duinvlinder:
'Duinvlinder heb ik met veel plezier gelezen. Het is mooi geschreven en klopt met de werkelijkheid.' C. Reumerman, arts voor christelijke counseling
'Janny den Besten weet met interessante thema's boeiende romans te schrijven. (=) De emoties van het kind Maartje zijn goed getroffen evenals de tijdgeest in de jaren vijftig.' NBD Biblion

Feelgood , Literatuur & Romans
Populaire fiction algemeen