Vlucht

Vlucht

Rank 3341 Gelezen 56 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 98 Favoriet 5 Recensies 20
Literatuur & Romans Artikelen 5 Newsroom 4 Spots 8   Topics 0
De noordse stern vliegt het langst en het verst van alle trekvogels, en ornitholoog Franny Stone is vastbesloten ze achterna te reizen tijdens de laatste migratie van hun soort. Het is een zaak van leven of dood – niet alleen voor de sternen, die vanwege een massaextinctie de laatste vogels op aarde zijn, maar ook voor Franny zelf. Geteisterd door nachtmerries en achtervolgd door een duister geheim probeert ze haar verleden te ontvluchten. Ze weet de raadselachtige kapitein van de vissersboot de Saghani te overtuigen om haar van Groenland naar Antarctica te varen, met de belofte dat de vogels hen naar felbegeerde vis zullen leiden.Terwijl de Saghani en haar excentrieke bemanning zich drijvende proberen te houden in onbekende wateren komen Franny’s geheimen steeds dichter aan de oppervlakte.
Vlucht is een roman van mythische proporties over trauma en verlies, maar bovenal een schitterende ode aan de ongetemde wildernis die we dreigen te verliezen.

Atlas Contact
26 maart 2021
26 maart 2021

Evelien Walravens Hebban Recensent

De aard van het beestje

door: Evelien Walravens 2 likes ebook

De aarde warmt op, door de klimaatverandering zijn bijna alle wilde dieren uitgestorven. De 35-jarige Franny Stone heeft er alles voor over om de laatste zwerm Noordse sternen, trekvogels die onvoorstelbare afstanden over de wereld afleggen, te gaan volgen in wat wel eens hun laatste migratievlucht...

Reacties op: Vlucht