Volg het spoor terug

J.B. Charles
Met verontwaardiging en overtuigingskracht geschreven bundel schetsen met herinneringen en analyses van bezettingstijd en (eigen) verzet, maar ook met scherpe kritiek op de na-oorlogse ontwikkelingen. Auteur is Willem Hendrik Nagel (1910-1983), hoogleraar kriminologie en penologie in Leiden (1956-1975) en schrijver van gedichten, novellen, dagboeken en essays. In de lijn van onderhavige titel verschenen nog "Van het kleine koude front" (1962) en "Hoe bereidt men een ketter" (1976). "De titel 'Volg het spoor terug' betekende dat de oorlog van 1940-1945 een glimp van de huid was van de demon, die over ons leven heerst, en (...) dat wij niet werkelijk bevrijd zijn van zijn demonie" (W.H. Nagel). Een klassiek verzets-document. Eenmalige goedkope pocketeditie.

Is Volg het spoor terug het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Volg het spoor terug