Volkstuinverhalen

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Volkstuinen zijn populairder dan ooit. Hoe komt het dat volkstuinders zo verzot zijn op hun stukje van de wereld? Op hun landje dat wel een landgoed lijkt? Wat maakt die tuinen tot tafeltje-dekjes voor vogels en vlinders en een broedplaats van biodiversiteit?

In 'Volkstuinverhalen' weiden tuinders enthousiast uit over natuurlijk tuinieren, de terugkeer van inheemse planten en het plezier van eten van eigen grond. Over de onzin van ‘on’ in onkruid, omdat ze júíst graag koken met brandnetel en zevenblad. Over natuureducatie, wildplukken en tuinieren in een kringloop door groenafval te composteren of te upcyclen tot schutting. En over hun duurzame escape uit het drukke stadsleven, waarmee ze kostbaar groen onderhouden, beheren en beschermen.

'Volkstuinverhalen' is voor iedereen die van bloemen, bijen en bietjes van eigen kweek houdt. Maar ook voor wie benieuwd is naar wat zich nou precies achter die hekken van de tuinparken bevindt en droomt van een tiny house verscholen in het groen.

Uitgeverij Knnv
01 januari 2020