Voorgrond achtergrond

Leo Vroman heeft, na Het Grauwse Diep, zijn tweede toneelstuk geschreven, deze keer voor het Holland Festival. Voorgrond, achtergrond is even experimenteel als zijn eerste. Het Grauwse Diep was het werk van de dichter Vroman; Voorgrond, achtergrond is het meer van de prozaïst. In het nieuwe stuk zijn volgens de opzet van Vroman toneel en film verwerkt; deze lopen in elkaar over. Voorts heeft Vroman de personages gevonden in zijn eigen huis: hijzelf, zijn vrouw, zijn twee dochters, de hond, de vrienden en de vriendinnen van zijn kinderen. Voorgrond, achtergrond gaat duidelijk over onze tijd. De dood, vanouds een thema van Vroman, komt er prominent in voor.

Is Voorgrond achtergrond het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Voorgrond achtergrond