Vrijen wat een gedoe

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Young adult   Topics 0
Het altijd nog aktuele probleem van jongens en meisjes die samen op vakantie willen, wordt op soms humoristische wijze in vlotte stijl ontnuchterend aangepakt. 15 jaar, voorzien van pil en romantische ideeen vertrekken Christine en Haas onder de hoede van de oudere broer, naar Italie. Christine, onervaren als ze is, vlucht daar weg voor haar vriend, die ietwat onhandige toenaderings pogingen had ondernomen en wordt smoorverliefd op 'n knappe jongen, die haar van de straat oppikt. De desillussie is groot, als blijkt, dat ze niet zijn enige meisje is. De verwarring die volgt als de ouders spoorslag na 'n telefoontje van de ontredderde Haas naar Italie komen is nog groter en de manier waarop alles "geregeld" wordt is redelijk aanvaardbaar en nogal komisch. De karakters van de ouders zijn meedogenloos getekend in hun falen, en de reakties die zij oproepen bij hun kinderen zijn reeel. Een eigentijds, goed geschreven verhaal met een waarschuwende strekking.
Young adult
A.W. Bruna Uitgevers B.V.