Vuurtorenwachten

Vuurtorenwachten

Rank 4490 Gelezen 18 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 3 Recensies 1
Moederloos en alleen wordt Zilver geadopteerd door de blinde vuurtorenwachter Pew. Pew vertelt Zilver klassieke verhalen over verlangen en ontheemding, over dat wat ons bindt en over de misstappen die in ieder leven worden begaan. Eén leven, dat van Babel Dark, een negentiende-eeuwse predikant, ontvouwt zich als een verhaal dat Zilver moet volgen. Gevangen in haar eigen donkerte, begint ze aan een Ulyssesiaanse zoektocht door de verhalen die we onszelf vertellen, verhalen over liefde en verlies, over passie en verlangen, verhalen over oneindige reizen die ons naar andere plaatsen en tijden brengen, en over het troosteloze van overspel. Vuurtorenwachten is een roman over de wisselvalligheid van het lot, over pratende vogels en gestolen boeken, over Darwin en Stevenson, en over de Jekyll en Hyde die we allen in ons dragen; Vuurtorenwachten is een roman die ons de weg wijst naar de kamers diep in onszelf die we in het geheim bewonen en gaat over de vuurtorens die ons uiteindelijk de weg wijzen. Jeanette Winterson is een van de bijzonderste en origineelste schrijvers van haar generatie en in deze roman laat ze zich van haar beste lyrische kant zien.
Maarten Polman
Atlas Contact