Waar liefde wonen wil

Waar liefde wonen wil

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0

Daniel - de enige zoon van een beroemde rabbijn uit Brooklyn, wordt opgevoed om in zijn vaders voetsporen te treden. Maar hij kan de verlokkende aantrekkingskracht van verboden, wereldse zaken niet weerstaan. Daniel komt in opstand - en breekt zijn vaders hart.

Deborah - Daniels briljante zuster, is niet zo gehoorzaam als ze lijkt. Evenals haar broer weigert Deborah jong te trouwen en haar ambities zo maar op te geven. Ook zij zal haar gerespecteerde vader op verrassende wijze trotseren.

Timothy - een intelligente en gevoelige Newyorkse straatjongen, dreigt het pad van de misdaad op te gaan. Tot hij vriendschap sluit met een priester. En deze vriendschap zal Timothy's leven voor altijd veranderen.

Deborah en Timothy worden verliefd op elkaar, maar hun verboden liefde heeft geen schijn van kans. Deborah wordt naar Israel gestuurd en Timothy besluit voor priester te gaan studeren. In Jeruzalem ontmoeten zij elkaar opnieuw - het joodse meisje en de priester worden minnaars. Toch drijft hun geloof hen opnieuw uit elkaar. Deborah blijft alleen op de kibboets in Israel achter, niet wetende dat zij zwanger is.

Daniel, Deborah en Timothy; drie levens, drie onvergetelijke lotsbestemmingen. Zij strijden om hun verboden passies; een jarenlange, vaak eenzame strijd die hen verwart, uitdaagt en achtervolgt. Voor elk van hen zal het moment komen dat zij de grenzen van hun religie moeten overschrijden.

Oorspronkelijke titel
Acts of faith