Waarom moet ik u tegen jou zeggen?

Rank 6205 Gelezen 92 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 32 Favoriet 3 Recensies 81
Literatuur & Romans Spots 7   Topics 0
Tegen de achtergrond van een Gronings grensdorp in de Tweede Wereldoorlog, volgen we het huwelijk van een Nederlandse verzetsstrijder en een Duitse immigrante. Douwe vecht voor de vrijheid, terwijl Minnie alles op alles zet om hun gezin te voeden. Door haar afkomst wordt ze geconfronteerd met anti-Duitse sentimenten van haar dorpsgenoten en voelt zij zich alleen staan. Als ze haar man verdenkt van een verhouding met een koerierster, raakt ze vertwijfeld en wordt ze verteerd door jaloezie. Vlak voor de bevrijding wordt Douwe verraden, opgepakt door de nazi’s en gefusilleerd. De koerierster pleegt zelfmoord. Minnie wordt gekweld door schuldgevoelens als blijkt dat haar achterdocht ongegrond was. Kan ze zichzelf ooit vergeven?

Waarom moet ik u tegen jou zeggen? is een roman over moed, onmacht, onbegrip, spijt en vergeving.

Mijn roman is een eerbetoon aan de strijd voor de vrijheid die mijn grootouders leverden en een oproep aan mijn lezers tot mededogen en respect voor slachtoffers in oorlogen, waar dan ook ter wereld.

Uitgeverij WKD
18 februari 2020
17 februari 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Karin Driegen

Reacties op: Waarom moet ik u tegen jou zeggen?