Wat het betekent wanneer er een man uit de lucht valt

‘Wat het betekent wanneer er een man uit de lucht valt’ is het debuut van de Nigeriaanse schrijfster Lesley Nneka Arimah. Het boek werd bekroond met een hele rits aan prijzen, waaronder de Kirkus Review Prize.

Een kinderloze vrouw wendt zich tot verboden magie om haar kinderwens toch vervuld te zien. Een weduwe wordt razend om het rancuneuze ontvangst van haar dochters in het huis van haar zus. De god van de mieren plant wraak op de godin van de rivieren, want ‘iemand had moeten weten dat je beter geen kleine dingen van kleine mannen afpakt’.

Realisme, magie en fabel: de verhalen van Lesley Nneka Arimah zijn geestig en wrang, wreed en hartverscheurend. Arimahs werk verkent de grenzen van verschillende genres en creëert zo een heel eigen geluid. ‘Wat het betekent wanneer er een man uit de lucht valt’ is de opwindende start van de carrière van een groot schrijver en behoort tot de wonderlijkste, beste literatuur die er te vinden is.

‘Lesley Nneka Arimah beschrijft de donkerste hoekjes van het menselijke hart zo bloemrijk dat elk verhaal een genot is om te lezen.’ Rowan Hisayo Buchanan

‘Arimahs stem is levendig en fris, haar onderwerpen zijn even actueel als tijdloos. Een zeldzaam goed boek dat ik mijn vrienden in de handen drukte en ze op het hart drukte: “Dit moet je lezen.”’ The Washington Post

‘Vreemd en wondermooi.’ New York Times

‘Een uitzonderlijk debuut.’ NPR

‘In de kern van elk van deze perfecte verhalen heeft Arimah een nieuwe vorm van verlangen gestopt – naar liefde, naar rust, naar huis.’ Roxane Gay

Recensies (1)

Is Wat het betekent wanneer er een man uit de lucht valt het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Wat het betekent wanneer er een man uit de lucht valt