Wat niet is maar kan zijn

Wat niet is maar kan zijn

Tien schrijvers en negen kunstenaars over dé vraag die we onszelf allemaal moeten stellen

Als je vandaag zou sterven en één generatie later terugkeert, in welke wereld zou je dan geboren willen worden, ongeacht waar of wie je bent?

Vanuit dit gedachtenexperiment verkennen tien schrijvers en negen kunstenaars de mogelijkheid hun eigen belangen opzij te zetten voor een betere wereld voor volgende generaties. Zij speculeren over een onbekende toekomst waar ze zelf onderdeel van uitmaken.

De nationale en internationale schrijvers en kunstenaars reflecteren vanuit verschillende achtergronden en invalshoeken op actuele mondiale vraagstukken en ontwikkelingen en laten daarin volstrekt eigen stemmen horen.

Met essays van Michelle Alexander, René ten Bos, Dean Bowen, Sander Donkers, Clarice Gargard, Sisonke Msimang, Rashid Novaire, Vamba Sherif, Jan van de Venis en Louwrien Wijers.
En met werk van de kunstenaars Brook Andrew, Raul Balai, Ghana Think Tank, Femke Herregraven, Claudia Martínez Garay, Nástio Mosquito, Marianne Nicolson, Simphiwe Ndzube en Müge Yilmaz.

Literaire fictie algemeen
Jurgen Maas