Wat proef ik?

Veel mensen drinken regelmatig een glas wijn. Gewoon omdat ze dat lekker vinden. Maar wat bepaalt nu eigenlijk of je een wijn lekker vindt? Je eigen smaak natuurlijk. Maar ook wat je proeft. En daarover gaat dit boek. Want als je een slok wijn drinkt, proef je letterlijk duizenden dingen tegelijk. En zou het nou niet aardig zijn om daar wat meer van te weten?

Wat proef ik? geeft een compleet overzicht van alles wat leuk is om te weten als je een glas wijn drinkt. Je leert je eigen smaak kennen om gerichter wijn te kiezen en kopen. De volgende onderwerpen komen onder andere aan bod:

- uitleg over waar de smaak van wijn vandaan komt en welke invloed de wijnmaker hierop heeft

- een eenvoudig wijn-aroma-diagram dat je meteen kunt toepassen bij het proeven

- taalgebruik om de smaak van wijn te beschrijven (handig in een restaurant of winkel)

- uitleg over wijnetiketten en wat ze zeggen over de wijn

Wat proef ik? is praktisch als opzoekboek, als gebruiksaanwijzing bij wijnkeuze en als 'werk'-boek bij het thuisproeven.

Is Wat proef ik? het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Wat proef ik?