Wat we delen

'Bijzonder en hoopvol.' The Observer
'Emilie Pine legt bloot wat te pijnlijk is om over te praten.' Elle
Dublin, 7 oktober 2019. Eén dag, twee vrouwen: Ruth en Pen.
Ruth's huwelijk bevindt zich in een crisis. Ze heeft geen kinderen kunnen krijgen met Aidan, en het verdriet hierover dreigt hen te verstikken. Vandaag maakt ze een keuze: blijven of weggaan.
Pen kan andere mensen vaak niet lezen, haar autisme staat contact in de weg. Maar vandaag verlegt ze haar grenzen. Ze laat zichzelf voor het eerst echt zien zoals ze is, en ze spreekt uit wat ze al zo lang wil.
Ruth en Pen kennen elkaar niet, maar proberen dezelfde vragen te beantwoorden: hoe moet je leven met anderen, en hoe, als de wereld geen ruimte voor je lijkt te willen maken, moet je leven met jezelf?
Wat we delen is een diep empathisch, aangrijpend en stralend intelligent portret van de dagelijkse zoektocht die het leven is.
Van Emilie Pine verscheen eerder Alles wat ik niet kan zeggen, dat een everseller werd en waar duizenden vrouwen zich nog iedere dag in herkennen.

Recensies (1)

Is Wat we delen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Wat we delen