Wel of nie? Ge wit ’t nie

Voor de zestiende keer presenteren de redacteuren Cor Swanenberg en Jan Luysterburg in samenwerking met de Stichting Brabants het puike, jaarlijks verschijnende "Brabants boekske", dat u nu in handen hebt. De uitgave van dit jaar heeft als thema: "Wel of nie? Ge wit ’t nie". Het is een leidmotief dat veel pennen en toetsen in beweging heeft gebracht. In deze aflevering staan als resultaat van de ongekende creativiteit van de deelnemers de bijdragen van maar liefst 51 Brabantse auteurs. Hun inbreng telt in totaal vijfendertig boeiende verhalen en zestien beeldschone gedichten. Alle verhalen en gedichten zijn geschreven in het dialect van de geboorteplaats van de betreffende auteur. Met name die karakteristiek maakt dit boekje zo bijzonder. Het is daardoor immers een staalkaart van de lokale dialecten, zoals die vandaag de dag in Noord-Brabant nog gebezigd worden. Voor de liefhebbers van dat dialect is dit alleen al om die reden een uitgave die in de boekenkast niet mag ontbreken. Wij wensen u veel leesplezier.

Korte verhalen , Literatuur & Romans
Verhalenbundels