Welkom in mijn hoofd

Rank 1243 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 1
Psychische problemen zijn in principe onzichtbaar. De vraag is dan ook: wanneer vertel je je verhaal?
Verloochen je jezelf als je zo’n belangrijk stuk van jezelf geheimhoudt? Zie je dat als het buiten hangen van de vuile was? Of geeft ‘t juist kracht als je de moed hebt om het te delen?
In deze bundel staan 38 ervaringsverhalen van mensen met psychische kwetsbaarheden. Het zijn de winnende verhalen van de wedstrijd met als thema ‘zichtbaarheid’. De auteurs kunnen trots zijn op het eindresultaat: Welkom in mijn hoofd en andere verhalen. De rode draad ‘psychische kwetsbaarheid’ komt in allerlei vormen naar voren: van stoornissen als bipolariteit, PTSS en depressiviteit tot eetstoornissen, automutilatie en Alzheimer waarbij de associatie met een psychische stoornis minder bekend is. De auteurs hebben uiteindelijk hun verhaal zichtbaar kunnen maken: voor de lezer, maar vooral voor zichzelf. Onder de vele positieve reacties naar aanleiding van deze wedstrijd vermelden wij graag deze drie.

‘De gebeurtenissen, hoe lang ook geleden, een plek te geven, bespreekbaar maken, zichtbaar maken, hoe fijn is dat.’

‘Met knikkende knieën bijna, verstuur ik dit, omdat ik het inderdaad moeilijk vind om over dit moeilijke onderwerp te praten. Toch wil ik mijn verhaal delen. De wereld heeft openheid nodig.’

‘Wat een mooi initiatief! Geweldig en hopelijk nodigt het mensen uit hun verhaal te doen voor zowel henzelf als voor anderen.’

Korte verhalen , Literatuur & Romans
Verhalenbundels
Uitgeverij Tobi Vroegh
01 maart 2021
15 maart 2021

Reacties op: Welkom in mijn hoofd