Wham! George & ik

Rank 1295 Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0

Andrew Ridgeley was de helft van een van de beroemdste bands ter wereld. Voor het eerst vertelt hij het verhaal van Wham!, zijn levenslange vriendschap met George Michael en hoe zij de muziekscene in de jaren tachtig veranderden met hun aanstekelijke hits die nog steeds worden gedraaid. Als jonge tiener was Andrew John Ridgeley absoluut zeker van één ding: dat hij in een band zou spelen en liedjes zou schrijven. Door de vriendschap die hij sluit met zijn klasgenoot Georgios Kyriacos Panayiotou komt die droom tot leven: in slechts drie jaar na het oprichten van Wham! stonden Andrew en Georgios – alias George Michael – wereldwijd bovenaan de hitlijsten. Met hits als 'Club Tropicana', 'Last Christmas' en 'Wake Me Up Before You Go-Go' kleuren ze menige tienerkamer. Drie jaar na de tragische dood van George besluit Andrew zijn eerst boek te schrijven. In Wham! George & ik beschrijft Andrew die buitengewone jaren met humor, liefde en openheid. Vrolijk, eerlijk, grappig en soms pijnlijk: dit is het unieke verhaal over die bijzondere muziekvriendschap: Wham! 'Wham! ging over vrijheid, onafhankelijkheid en de uitbundigheid van de jeugd. Het idee dat alles mogelijk is als je jong bent.'

Unieboek | Het Spectrum
08 oktober 2019